Klubweb.cz - profesionální internetové stránky pro váš sportovní klub Pro řízení oddílu doporučujeme Klubový informační systém. | Provozuje eSports.cz, s.r.o.

#HokejDoma: Trénuj jako hráči NHL – Aktivity v lese

19.05.2020 | Jan Vaněk

Sportovní oddělení Českého hokeje a profesionální regionální trenéři připravili další díl seriálu #HokejDoma: Trénuj jako hráči NHL. V pořadí už jedenácté pokračování se zaměřuje na aktivity v přírodě a ve videu uvidíte několik oblíbených cvičení Filipa Hronka, obránce Detroit Red Wings.

K dílu věnovanému aktivitám v lese připojil komentář manažer rozvoje ledního hokeje Slavomír Lener:

"Aktivity v lese mohou být fyzicky velice vydatné, ale zároveň i pestré a zábavné. Pohyb v přírodě a změna prostředí nabíjí pozitivní energií, funguje na mozek a psychiku. Trénink v přírodě může trvat 30 minut, ale třeba i 2 hodiny, podle toho, co nabídne terén, jaké se naskytnou nečekané přírodní překážky a také jak je hokejista kreativní a využije situace. Důležitá je i všeobecná kondice hráče na straně jedné a zájem a chuť na straně druhé.

Přesně naplánovat takový výběh do terénu s rychlostními, silovými a obratnostními vstupy není cílem. Zvolené aktivity by měly být bezprostřední, spontánní s využitím toho, co příroda nabídne.

„Běžím a postupně si trénink v lese sestavuji a upravuji podle toho, co mi přijde do cesty. Využiji jako výzvu každé maličkosti. Zároveň ale nechci vypadnout z tempa a být pořád v zápřahu a v tempu“, řekl Filip Hronek.

Svým zaměřením se trénink v lese stává komplexní činností, která většinou obsáhne rozvoj všech pohybových schopností a mnoha dovedností. Návody, „jak na to“, dávkování a počty opakování jdou tentokrát stranou. Jde o to se s nově se vyskytnutými a poté nastavenými překážkami správně poprat. Mnohdy je i jakkoliv překonat, i za cenu drobných pádů, úhybných manévrů, ale s „použitím hlavy“, vynalézavosti a šikovnosti. A pokračovat za další výzvou dál. Doporučujeme provádět tyto aktivity v přírodě minimálně ve dvojicích a za účasti dospělého.

Překážky a výzvy je rovněž nutné modifikovat s ohledem na věk, fyzickou zdatnost jedince a se zřetelem na bezpečnost. Naopak, špatné počasí by nemělo být překážkou. Nezapomeňte na vhodnou a pevnou obuv do terénu.

Důležité je vzít si s sebou dostatek pití a pro delší výběh do přírody třeba i banán nebo špetku sušeného ovoce. Až přiběhnete domů, nezapomeňte se protáhnout a doplnit energii - dejte si do 45 minut po výkonu, kdy svalové buňky nejlépe regenerují, něco malého a dodejte tělu sacharidy a bílkoviny."

Ukažte, jak trénujete doma i vy! Nahrajte video na sociální sítě a v popisku použijte hashtag #HokejDoma.

Zdroj: ceskyhokej.cz

 
Aktuální články
Zakončení přípravného období

Mladší a starší žáci zakončili přípravné období sezóny 2020/2021 tradičními vyjížďkami na kolech, tentokrát i s opékačkou.

 
Mezinárodní turnaj v Zadaru zrušen

Jak jsme vás informovali, měli se naši hráči účastnit mezinárodního turnaje v inline hokeji v chorvatském Zadaru, Vzhledem k novým...

 
Mezinárodní turnaj v inline hokeji se blíží - program

Mezinárodní inline turnaj v chorvatském Zadaru se nezadržitelně blíží.

 
Informativní schůzky trenérů a vedení klubu s rodiči
 
Regionální trenér na návštěvě v našem klubu
 
Porada trenérů klubu
 
Změny v sestavě na mezinárodní inline turnaj v Zadaru
 
Jedeme na mezinárodní turnaj inline hokeje
 
Dětský den jsme prožili sportovně
 
Hokejisti hrají fotbal
 
Utkání
 
HC Brumov-Bylnice - kontakt: hcbbss@atlas.cz RSS